Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszego serwisu. Jeśli nie chcesz, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku,
zmień ustawienia swojej przeglądarki. Więcej na temat naszej polityki prywatności znajdziesz tutaj.
Łatwo i szybko porównaj oferty ubezpieczenia OC lub AC Twojego samochodu. W kilka minut wybierz najtańszą i najkorzystniejszą polisę. Bez wychodzenia z domu i dodatkowych opłat. Skorzystaj również z naszych rankingów, fachowych opracowań i poradników.
Porównaj oferty

Likwidacja szkody – jak sprawdzić towarzystwo?

Niejednokrotnie posiadacze ubezpieczenia autocasco nie są zadowoleni z wysokości przyznanego przez towarzystwo ubezpieczeniowe odszkodowania. Najczęściej jego wysokość nie wystarcza na pokrycie kosztów naprawy samochodu. Inni skarżą się na zbyt długie przetrzymywanie samochodu w naprawie. Jak zatem uniknąć takich nieprzyjemności? Jak sprawdzić, czy towarzystwo, w którym zamierzamy kupić polisę, jest sprawne w zakresie likwidacji szkód?
Jakie kroki należy poczynić przed ostatecznym wyborem ubezpieczyciela?

Krok 1.
Przeczytać informacje dostępne na stronie internetowej towarzystwa


Powinniśmy szukać procedur, którymi ubezpieczyciel posługuje się w procesie obsługi posprzedażowej oraz opis, w jaki sposób możemy przyspieszyć procedurę likwidacji szkody, itp.

Krok 2.
Sprawdzić, czy firma pozwala na śledzenie procesu likwidacji szkody


Niektórzy ubezpieczyciele udostępnili swoim klientom możliwość śledzenia postępów w likwidacji szkody on-line

Krok 3.
Sprawdź towarzystwo u Rzecznika Ubezpieczonych


Warto zajrzeć do pojawiającego się cyklicznie na stronie internetowej raporty dotyczące skarg zgłoszonych przez klientów na zakłady ubezpieczeń. Liczba skarg zobrazuje nam czy towarzystwo działa sprawnie. Oczywiście nie należy zapominać, że na rynku funkcjonują zarówno większe jak i mniejsze firmy - dlatego patrząc na liczbę skarg należy brać pod uwagę także liczbę klientów danej firmy. Zwróćmy uwagę na tematykę skarg - nie wszystkie bowiem muszą dotyczyć procesu szacowania i wypłaty odszkodowania

Krok 4
Zajrzeć na fora internetowe


Tutaj należy pamiętać, że najczęściej swoją opinię wyrażają osoby, które mają negatywne doświadczenie z danym towarzystwem. Jeśli jednak spotkamy się z przykładami reakcji ubezpieczyciela - propozycjami dodatkowego kontaktu z osobą, która była niezadowolona z obsługi, rozwiązania sprawy bądź zwykłymi wyjaśnieniami, daje nam to niejako gwarancję, że stara się on dbać o swoich klientów.
 
Zebrane informacje nie dadzą nam 100% pewności, że dane towarzystwo jest godne zaufania. Na pewno jednak zmniejszą prawdopodobieństwo, że trafimy na firmę, która długo i ociężale będzie prowadzić naszą procedurę likwidacyjną.

« Powrót do listy FAQ